HISTORIE AUTOBUSOVÉHO PROVOZU NA NAŠEM ÚZEMÍ - NAŠI VÝROBCI, ZNAČKY A TYPY AUTOBUSŮ
Hledat

Menu

TOPlist
Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti
Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti
Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti
 

NW - TATRA

Firma NW byla založena v roce 1850 Ignácem Šustalou, který začal v malé rodinné firmě vyrábět kočáry a bryčky. Od roku 1853 se nazývala Ignatz Schustala Comp. Postupně se rozrůstala a začala orientovat na nové druhy dopravy. V roce 1882 vyrobila prvních 15 železničních vagónů. V roce 1897 vyrobila jeden z prvních osobních automobilů ve střední Evropě (Automobil Präsident), v roce 1898 první nákladní automobil. V roce 1890 se podnik změnil na akciovou společnost pod názvem Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft (NW), později Kopřivnická vozovka, a.s.(1921-24) a Závody Tatra, a.s. (1924-36). Parní omnibus vznikl v roce 1900. První autobus vznikl v Kopřivnici v roce 1907.

Přechod od názvu NW na TATRA.

V roce 1919 se na vozech z Kopřivnice objevil poprvé název Tatra (návrh na takové označení padl v zimě 1918/1919 během zkoušek osobního automobilu typu U ve Vysokých Tatrách na Slovensku), který se rychle ujal a používá se dodnes. Avšak oficiálně byl název Tatra na Mezinárodním úřadě pro průmyslové vlastnictví ve švýcarském Bernu přihlášen k registraci až 3.9.1934 a platný byl od 5.3.1935.

NW Präsident  Tatra 85/91

AUTOBUSY NW

V závorce jsou uvedeny roky v kterých byl daný typ vyráběn.

PARNÍ OMNIBUS - (1900)

O - (1907)

O2 - (1909)

SO - (1910 - 1914)

TL2 - (1919 - 1922)

TL4 - (1925-1927

TO - TATRA 53 - (1919 - 1922) 

AUTOBUSY TATRA

V závorce jsou uvedeny roky v kterých byl daný typ vyráběn.

53 - TO - (1919 - 1922)

13 - (1924 - 1933)

26 / 30 - (1927 - 1933)

43 - (1929 - 1932)

72 - (1934 - 1938)

82 - (1935 - 1938)

23 - (1927 - 1933)

24 - (1928 - 1931)

23 / 80 - (1930 - 1933)

24 / 58 - (1930 - 1935)

27 - (1931 - 1947)

28a - (1932 - 1935)

22 - (1934 - 1938)

27a - (1936 - 1939)

85a - (1938 - 1941)

27bH - (1941 - 1943)

24 / 59 - (1932 - 1935)

24 / 65 - (1928 - 1931)

24 / 58 - (1930 - 1934)

24 / 67 - (1936 - 1939)

24 / 91 - (1938)

85 / 91 - (1937 - 1939)

27 / 64a - (1937 - 1940)

27 / 64b - (1937 - 1940)

27 / 91 - (1937)

Po roce 1945 výroba autobusů v kopřivnickém národním podniku již nebyla obnovena, ve výrobě zůstaly jenom těžké nákladní automobily.

3-1-1_Tatra_11_Bus.jpg
019_Tatra_24_1929.jpg
029_Tatra_24-58_1932.jpg
040_Tatra_24-67_1937.jpg
043_Tatra_24-58_1938.jpg
image050.jpg
image052.jpg
image056.jpg
image058.jpg
image062.jpg
image064.jpg
t43_09.jpg
autobus-tatra-111.jpg
image060.jpg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky