- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

 

KAVZ-3976 1989

Model : KAVZ-3976 1989 (SSSR)

Měřítko : 1:43

Materiál : Kov/Plast

Výrobce : MODIMIO

120px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png
456.JPG
457.JPG
458.JPG
459.JPG
460.JPG
461.JPG
462.JPG
463.JPG
KAVZ.jpg

Autobus KAVZ-3976 byl vyvinut v Kurganském autobusovém závodě na podvozku GAZ-33074-1010. Karoserie je vypůjčena z předchozího modelu KAvZ-3271, vyrobeného na podvozku GAZ-53-12.

Jeho sériová výroba započala v roce 1989.

KAVZ-3976 má vpředu před kabinou vozu kapotovaný motor. Celokovová korba je namontována na rámu nákladního automobilu. Jako pohonná jednotka byl použit karburátorový 8válcový kapalinou chlazený motor ve tvaru V ZMZ-511.10 (později ZMZ-513.10). Došlo také na dieselové úpravy s motory GAZ-5441, D-245. Převodovka 5-rychlostní. Kabina je určena pro 28 cestujících (20 sedících) + řidiče. Pro nastupování a vystupování cestujících slouží jednokřídlé výklopné dveře v přední části korby. Sedadlo řidiče je odděleno od prostoru pro cestující přepážkou. Pro řidiče jsou na levé straně samostatné dveře. V zadní části nástavby jsou k dispozici nouzové dveře. Autobus má pružinové odpružení, brzdový systém je pneumohydraulický.

Nákladně-osobní verze KAVZ-3976 se používá na letištích pro přepravu personálu a drobného nákladu.

V roce 1998 začal KAVZ s vlastní montáží podvozku v licenci GAZ. Sériová výroba pokračovala až do 18. ledna 2008. 

Celkem bylo vyrobeno 450 tisíc autobusů rodiny KAVZ-3976. 

Ve městě Semjonov v regionu Nižnij Novgorod byl v místním závodě na opravu automobilů vyroben podobný autobus SARZ-3280.

КАВЗ-3976-1.jpeg
KAwZ-3976_in_Chanty-Mansijsk.jpg
8372193.jpg
avtobus-kavz-3976.jpg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky