- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

 

LAZ-695E 1963

Model : LAS-695E 1963 (SSSR)

Měřítko : 1:43

Materiál : Kov/Plast

Výrobce : MODIMIO

120px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png
400.JPG
401.JPG
402.JPG
403.JPG
404.JPG
405.JPG
406.JPG
407.JPG
LAZ.jpg

LAZ-695E (1963-1970)

Jakmile ZIL zahájil výrobu osmiválcového motoru ZIL-130 ve tvaru V, vyvstala otázka, jak jimi vybavit autobusy LAZ. Prototypy autobusu pod značkou LAZ-695E byly vyrobeny v roce 1961.

Sériová výroba LAZ-695E začala v roce 1963, ale za rok bylo vyrobeno celkem 394 exemplářů a teprve od dubna 1964 závod zcela přešel na výrobu modelu 'E'. Celkem bylo do ledna 1970  vyrobeno 37916 autobusů LAZ-695E, z toho 1346 na export.
Autobusy LAZ-695E z roku 1963 se vzhledově nelišily od současně vyráběných autobusů LAZ-695B (kromě toho, že vpravo dole vzadu byl další výfuk), ale od roku 1964 dostaly všechny autobusy LAZ nové - zaoblené - podběhy kol, podle kterých začal být LAZ-695E rozpoznáván externě. LAZ-695E, na rozdíl od LAZ-695B, byl vybaven náboji přední a zadní nápravy, stejně jako disky kol stejnými jako u ZIL-158. Od roku 1969 je zaveden elektropneumatický pohon ovládání dveří.

V tomto ohledu byl zrušen ovládací ventil dveří a na přístrojové desce se objevily dva spínače (přepínače) a později dva klíče pro ovládání dveří. Od téhož roku začali instalovat zadní nápravy maďarské výroby "Slave". Na LAZ-695E byla změněna přístrojová deska: objevila se kombinace přístrojů a jiný rychloměr. Na vozech LAZ-695B a LAZ-695E nebyla žádná horní zadní obrysová světla. Na základě autobusu LAZ-695E byl vyroben autobus LAZ-697E "Turistický".

800px-LAZ-695_1964.jpg
old-bus-laz-e-45121041.jpg
saint-petersburg-russia-may-bus-laz-e-palace-bridge-participant-parade-retrotransport-honor-city-149989669.jpg
istockphoto-910599926-1024x1024.jpg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky