Model : LIAZ-677M 1982 (SSSR)
Měřítko : 1:43
Materiál : Kov/Plast
Výrobce : MODIMIO
Vytvoření autobusu LiAZ-677M se zvýšenými technickými a provozními ukazateli bylo závodu připsáno plánem výzkumu a vývoje na rok 1973. Teprve na konci IX pětiletky byl však vypracován technický projekt a byly postaveny první dva prototypy modernizovaného autobusu (jeden z nich s předkomorovým hořákovým motorem ZIL-375YaF). V roce 1976 úspěšně prošli přejímacími zkouškami. V roce 1977, s přihlédnutím k připomínkám MAP SSSR, byl vyroben další prototyp LiAZ-677M, po kterém byla revidovaná dokumentace uvedena do výroby.
Došlo pouze k vydání dvou pilotních sérií 10 autobusů v roce 1977 a 25 autobusů v roce 1978. Autobusy téhož roku měly navíc řadu znatelných rozdílů v designu dveří, naddveřních kolejnic, poklopu chladiče, horních obrysových světel a také v dekorativním designu přední části. Vydání šarže 100 autobusů plánované na rok 1979 bylo přerušeno kvůli odmítnutí ministerstva autodopravy SSSR dohodnout se na velkoobchodní ceně LiAZ-677M.
Sériová výroba LiAZ-677M byla zahájena teprve v roce 1982.
Poté se autobusy nadále vyráběly bez výraznějších změn. Poslední LiAZ-677M opustil montážní linku závodu Likinsky v roce 1994, poté byla demontována montážní linka, na které byly smontovány. Poté, co byla výroba 677. do roku 2002 v „nativním“ závodě omezena, pokračovala v malých sériích v různých autoservisech, zejména v Boru , v Petrozavodsku, v autobusovém závodě Yakhroma, v závodě Remtekhmash v Orekhovo-Zueve . V Tosnu se pod indexem ToAZ-677D do roku 2002 vyráběla mírně upravená modifikace LiAZ-677M, vybavená motorem Jaroslavl. Několik desítek strojů bylo smontováno ve Volžském strojírenském závodě (VMZ) ve městě Rybinsk v Jaroslavské oblasti.Po roce 2000 se v mnoha městech začaly autobusy LiAZ-677M masivně vyřazovat z provozu jako zastaralé a nerentabilní.