Model : SCHNEIDER H 1916 (FRANCIE)
Měřítko : 1:43
Materiál : KOV/PLAST
Výrobce : IXO
Schneider H6 : pařížský unikát, který odvezl 38 cestujících již v roce 1916
Tak jako v jiných evropských zemích, i ve Francii byly v I. světové válce zničeny téměř všechny autobusy. Bylo třeba urychleně vyrábět nové. Doba se však změnila.
Hlavně ve velkých městech začalo autobusy využívat velké množství lidí. Francouzi se na nárůst osobní dopravy připravovali prakticky již od roku 1911, ale válka pořádně zamíchala karty.
Dopravní společnost CGO, která byla válkou zbavena většiny svých autobusů, musela navrhnout nové vozidlo, aby mohla zrekonstruovat svůj vozový park. Od začátku války konstruktéři přemýšleli nad výrobou vysokokapacitního autobusu, který vycházel z mnoha mechanických prvků vozu „PB 2“. První zkušební autobus vznikl již během války. Do provozu byl uveden od 1. června 1916. Autobus dostal označení Schneider H. Autobus měl kapacitu 38 míst (16 v 1. třídě a 12 ve druhé + 10 míst k stání). Začal jezdit na trase Madeleine – Bastille, poté postupně další kusy obsluhovaly celkem 38 linek, 4 během války, 21 v roce 1919 a 13 v roce 1920. CGO objednala celkem 1269 kusů tohoto vozu. Autobus byl v tisku popisován jako rezolutně moderní a předznamenávající budoucnost. Měl elektrické osvětlení poskytované dynamem a akumulátory, byl vybaven lapači nečistot zavěšenými na nápravách kol, s poměrně dobrou účinností. Odvezl více lidí, než předválečné autobusy.
Technická data :
Motor : čtyřválcový o výkonu 34 koní při 1 000 ot./min.
Palivo : benzín
Startování : klikou s dekompresním tahem
Řazení : třístupňová převodovka a jedna zpátečka
Rozměry : délka: 8,38 m; šířka: 2,23 m;
Naložená hmotnost: 9 t
V provozu zůstaly v Paříži autobusy Schneider H6 až do roku 1937.