- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

Vytvořte si webové stránky

Projekt NetStranky.cz doporučuje

 

KAROSA ŠD 11 - 2050 (SUPER LUX) prototyp 1969

Model : KAROSA ŠD 11 - 2050 (SUPER LUX) prototyp 1969

Měřítko : 1:43

Materiál : Resin

Výrobce : Jiří Plodík

69-1.JPG
69-2.JPG
69-3.JPG
69-4.JPG
69-5.JPG
69-6.JPG
69-7.JPG
69-8.JPG

Karosa ŠD Superlux Trafic Touristique Tchécoslovaque 1969

V roce 1968 byl vyroben jeden kus dálkového autobusu, který dostal označení KAROSA ŠD 11 typ 2050 (konstrukčně označen jako ŠD 11 LUX, resp. ŠD 11 SUPER LUX).

Autobus byl postaven na podvozkové skupině Š 11, přičemž karoserie samonosné panelové konstrukce byla zcela unikátní svým designem. Ocelový skelet autobusu byl vyroben z ocelových uzavřených profilů, elektricky svařených.

Zajímavostí u autobusu ŠD 11 typ 2050 byly například pomocné reflektory, které se natáčely současně s volantem vozidla. Autobus zapůsobil svým moderním vzhledem i na porotu na mezinárodní výstavě autobusů ve francouzském městě NICE a obsadil zde druhé místo.

Sedadla uvnitř autobusu byla polohovatelná, včetně možného bočního posunu do uličky. Dvoje jednodílné dveře byly mechanicky ovládané (tzv. bouchačky) a 41 sedících cestujících mělo k dispozici v zadní části autobusu závěsem oddělenou šatnu.

Autobus byl poháněn vznětovým šestiválcem ML 635 o výkonu 148,5 kW při 2100 otáčkách za minutu a objemu 11940 cm3, umístěným pod podlahou v zadní části vozu. Autobus dosahoval maximální rychlosti 100 km/h a svižné jízdě napomáhala i pětistupňová mechanická synchronizovaná převodovka PRAGA 5P 80 S. Pérování bylo vzduchové s automatickou regulací výšky vozidla.

Pro sériovou výrobu do které se však autobus nikdy nedostal, bylo počítáno i s klimatizační jednotkou od firmy WISS. Autobus byl dlouhý 10980 mm, široký 2500 mm a rozvor náprav činil 5700 mm. Hmotnost autobusu byla udávána 8800 kg.

Údajně měl tento prototyp autobusu dojezdil ve značně pozměněné podobě na počátku 90. let a poté byl sešrotován.

fotobig1.jpg
fotobig2.jpg
fotobig3.jpg
fotobig4.jpg
fotobig5.jpg
fotobig6.jpg
fotobig7.jpg
fotobig8.jpg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma