- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

Vytvořte si webové stránky

Projekt NetStranky.cz doporučuje

 

LAURIN & KLEMENT MS / PETERA 1919

Model : LAURIN & KLEMENT MS / PETERA 1919

Měřítko : 1:43

Materiál : Kov

Výrobce : WITTEK (ZISS) MODELL - předělávka Iva Rajm

Laurin & Klement.jpg

Přestavba modelu 1:43 na omnibus LAURIN & KLEMENT MS 1919.

K1024_18-1.JPG
K1024_18-2.JPG
K1024_18-3.JPG
K1024_18-4.JPG
K1024_18-5.JPG
K1024_18-6.JPG
K1024_18-7.JPG
K1024_18-8.JPG

 Na objednávku ministerstva pošt nástavbu vyrobila karosárna Ignaz Theodor Petera a synové, výroba karoserií, Vrchlabí. Podvozek měl tento šesnáctimístný omnibus se vstupem dveřmi v zadní stěně klasický, to znamená žebřinový rám, snýtovaný ze dvou ocelových podélníků a několika příček. Obě nápravy byly pevné, zavěšené na půl eliptických listových perech.
Pohonnou jednotku tvořil řadový vodou chlazený benzínový čtyřválec. Vrtání bylo 100 mm a zdvih 150 mm, což dohromady dávalo obsah 4.713 ccm. Výkon byl 35 koní, tedy dnešních asi 26,5 kW. Označení 18/35 udávalo jednak 18 koní “daňových”, na jejichž základě se platila daň z vozidla, jednak 35 koní skutečného výkonu, naměřených na brzdě. Motor měl, jak bylo v té době obvyklé, hlavu válců odlitou vcelku s blokem, tedy nesnímací. Ventily byly spodové (rozvod SV) a kvůli jejich montáži byly na hlavě motoru kruhové závitové zátky. Chlazení termosyfonové, bez čerpadla, podporované ventilátorem za chladičem. Ventilátor byl poháněn plochým koženým řemenem. Zapalování magnetové, elektrický startér vůz neměl, natáčel se klikou.
Převodová skříň měla čtyři rychlosti dopředu a zpátečku. Nebyla sešroubovaná s motorem do jednoho celku, nýbrž byla umístěná samostatně v rámu. Pohon zadní nápravy obstarával kardan. Kola byla litá, paprsková, s navulkanizovanými plnými gumovými obručemi, vzadu dvojitými. Brzděná byla pouze na zadní kola. Nožní provozní brzda působila na buben za převodovkou, její účinek byl tudíž násoben převodem v zadní nápravě, ruční brzda byla čelisťová a působila na brzdové bubny zadních kol. Plné gumové obruče i brzdy pouze na zadní kola, byly v té době postačující. Maximální rychlost tohoto omnibusu totiž byla pouhých 16 km/hod.

 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma