Model : ŠKODA 656 D / PETERA 1937
Měřítko : 1:43
Materiál : Kov / Resin
Výrobce : ULTRA MODELS - YaA-2 Gigant - předělávka Iva Rajm
Mladobolevslavská společnost ASAP (Od 1. ledna 1930 vzniklá samostatná AKCIOVÁ SPOLEČNOST pro AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL - Mladá Boleslav) postavila v roce 1934 nový třínápravový automobil typového označení ŠKODA 656, který byl dodáván jak v nákladní, tak i autobusové modifikaci.
Model označený jako 656 byl vybaven zážehovým motorem, model 656 D naopak vznětovým motorem. Autobus 656 D byl většinou dodáván pro městské dopravní podniky. Prim hrála dieselová verze 656 D, nicméně v letech 1934 až 1936 ASAP dodal na trh menší sérii ŠKODA 656 se zážehovými, tedy benzinovými motory. Motor o různých výkonech byl řadový šestiválec OHV, umístěný podélně nad přední nápravou. Motory byly vybaveny mechanickými omezovači otáček, takže vozidlo nemohlo dosáhnout vyšší rychlosti než 45 km/hod. Mechanická čtyřstupňová převodovka typu APHON se nacházela v bloku s motorem, redukční převodovka pak samostatně v rámu. Vozidlo mělo podvozek se žebřinovým rámem a tuhými nápravami, obě zadní hnané nápravy byly kyvadlové. Autobus měl k dispozici provozní tlakovzdušnou brzdu Škoda na všechna kola a parkovací mechanickou brzdu, působící na zvláštní brzdové bubny u obou rozvodovek.
Stanoviště řidiče bylo odděleno od prostoru pro cestující.
Původní běžná délka rámu vozu ŠKODA 656 D (10,070 m.) byla na přání zákazníka prodloužena v zadní části o 1,380 m. na celkových 11,450 m., čímž se tento vůz stal nejdelším autobusem té doby u nás.
Karoserii na tento autobus zhotovila firma IGNAZ THEODOR PETERA a synové, továrna karosérií Vrchlabí. Autobus byl využíván především ná dálkové, vytížené spoje.