Model : TATRA 11 1926
Měřítko : 1:36
Materiál : Plast
Výrobce : IGRA - TATRA 11- předělávka Iva Rajm
Prodloužená verze vozu TATRA 11 v úpravě hotelového minibusu 10+1 hotelu HARMONIE z Malého Újezdu pod Skalou + TATRA 11 NORMANDIE pro přepravu zavazadel hotelových hostů.
Tatra 11 byl malý automobil vyznačující se jednoduchou a odolnou konstrukcí, využívající páteřový nosný rám a výkyvné polonápravy vzadu.
Vyráběla jej automobilka Kopřivnická vozovka, pozdější Tatra, v letech 1923 až 1926. Během tří let výroby bylo vyrobeno 3 540 vozů všech modifikací.
Konstruktérem Tatry 11 byl Hans Ledwinka, který právě u T 11 poprvé použil základy takzvané tatrovácké koncepce, kterou automobilka používá u těžkých nákladních automobilů Tatra až do dnešních dnů.
Tatra 11 měla dvouválcový vzduchem chlazený plochý motor (tzv. „boxer“) s objemem 1 056 cm³, s rozvodem OHV a výkonem 8,8 kW (12 koní) při 2 500 až 2 800 otáčkách za minutu. Motor poháněl výkyvnou zadní nápravu přes čtyřstupňovou převodovku; její ovládací páka byla umístěna ve středu vozu. Přední náprava byla tuhá. Brzdy byly jen na zadní nápravě, na každé straně však byly zdvojené brzdové čelisti působící na jeden široký brzdový buben – jeden pár sloužil pro provozní a druhý pro ruční brzdu. Odpružení bylo řešeno listovými pružinami – vzadu s progresivní charakteristikou, vpředu byly doplněny třecím pákovým tlumičem.
Celá konstrukce byla na svou dobu velmi pokroková a vynikala pevností a trvanlivostí při relativně nízké hmotnosti podvozku – 500 kilogramů. Hmotnost celého vozu byla jen 680 kg. Automobil dosahoval maximální rychlost okolo 70 km/h. Pro Tatru 11 byly navrženy a vyráběny různé druhy otevřených i uzavřených karosérií.