Model : TATRA T-27 / HARTMAN 1932
Měřítko : 1:43
Materiál : Kov / Plast / Resin
Výrobce : MODEL PRO
Tatra 27 byl třítunový automobil se znakem náprav 4×2, vyráběný podnikem Tatra, a. s. v Kopřivnici.
Mezi lety 1930–1946 bylo postaveno 7208 vozů ve verzích T27, T27a, T27b, poháněných zážehovým motorem, T27/64 se vznětovým motorem a T27H s pohonem na dřevoplyn. Stal se jedním z nejúspěšnějších předválečných automobilů značky Tatra. Značné počty těchto vozidel využívala Československá armáda i Wehrmacht. Od tohoto modelu byla odvozena třínápravová varianta Tatra 28, vyrobená pouze v několika kusech.
Tatra 27, střední nákladní a užitkový automobil o nosnosti 2,5 tuny, byla uvedena na trh v roce 1930. Jednalo se o dvounápravový vůz klasické koncepce Tatra, s páteřovým rámem a zadní hnanou nápravou s výkyvnými poloosami a jednoduchou montáží. Stal se prvním automobilem značky, vybaveným hydraulickými brzdami. Charakteristickým znakem vozu byl rozměrný mezikus obsahující palivovou nádrž, umístěný mezi kabinou a kapotou motoru. Ten přetrval i u všech dalších vývojových verzí, včetně poválečného nástupce Tatra 114 a 115. Pohon vozidla zajišťoval čtyřdobý vodou chlazený zážehový čtyřválec zdvihového objemu 4,25 l a výkonu 52 k.
Výrobce Tatra, a. s.
Roky produkce 1930–1946
Vyrobeno 7 208 kusů
Místa výroby Kopřivnice / Jaroměř
NástupceTatra 114/115
Konkurence Škoda 254, Škoda 256, Praga RN/RND
Karoserii tohoto autobusu vyrobyla na zakázku pro Ministerstvo národní obrany v roce 1932 (viz. foto níže) firma RUDOLF HARTMAN a synové, továtna karoserií, JAROMĚŘ.