Autobus Renault TN6 C2 (1932)
Plošinový autobus Renault TN6 je nejznámějším z pařížských autobusů.
Stejně jako méně výkonný Renault TN4 byl i Renault TN6 objednán STCRP (Société des transports en commun de la region Paris - předchůdce předválečné RATP), aby nahradil Schneider typ H a H6.
Karoserie postavená STCRP
Pařížské autobusy dodává Renault v podobě motorizovaných podvozků. Za výrobu jejich karoserií ve svých dílnách odpovídá STCRP, což následně umožní snadnější údržbu.
Konstrukce autobusu je dřevěná, složená ze 3 druhů : jasan a dub na konstrukci, jilm na obložení interiéru. Vnější panely jsou vyrobeny z hliníku.
Tento konstrukční systém vysvětluje, proč je vnitřní uspořádání u všech modelů dosti podobné. Před válkou byly v pařížských autobusech ještě dvě pasažerské třídy.
Renault TN6 nabízí 33 míst k sezení a je poháněn šesti válcem o výkonu 67 koní.
Několik verzí
Následovaly 3 modely :
- TN6A : s otevřenou zadní plošinou v provozu do roku 1969.
- TN6C1 : pro předměstí, s uzavřenou karoserií a bočními dveřmi. Ovladač je zároveň přijímač.
- TN6C2 : se zvětšeným čelním sklem v provozu do roku 1969.
Po válce bylo 10 TN6A a 80 TN6C2 vybaveno dieselovými motory Panhard 4HL nebo Hispano Hercules.
Technický list :
Autobus Renault TN6 C2 pohání šestiválcový motor o objemu 7980 ccm, boční ventily, 4-ložisková kliková hřídel, vertikální karburátor Solex.
Výkon 67 koní při 1 470 ot./min. Používá ternární .palivo, 1/3 benzínu, 1/3 alkoholu a 1/3 benzolu. Je spojen se 4 stupňovou nesynchronizovanou převodovkou.
Je vybaven dvoulamelovou suchou spojkou a 4 .
Pohon zadní nápravy přez Cardanovu hřídel.
Řízení.není posilováno.
Maximální rychlost je 40 km/h.
Délka: 9,50 m, šířka: 2,42 m, celková hmotnost 10,5 tuny.
Jeho kapacita je 50 míst, z toho 33 míst k sezení (17 v první třídě).