- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat
Navigace: MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 > AUTOBUS RENAULT TN6 C2 - 1:24 HELLER

AUTOBUS RENAULT TN6 C2 - 1:24 HELLER

125px-Flag_of_France.svg.png

Tento model autobusu je mimo můj sběratelský zájem, tedy modely v měřítku 1:43. Je to plastiková stavebnice v měřítku 1:24 od francouzské modelářské firmy HELLER.

Chtěla jsem si prostě jen zkusit postavit něco většího.

A protože mám ráda přestavby které se liší od originál předlohy, tak i zde jsem fantasii dala volný průchod a postavila na rozdíl od klasického, pařížského linkového zeleno krémového uzavřeného autobusu RENAULT TN6 C2 jeho letní, otevřenou vyhlídkovou variantu.

Model jsem doplnila figurkami cestujících a řidiče, které jsou v měřítku G - tedy 1:22,5 od firmy POLA.

V roce 1938 dodala motorizovaný podvozek firma RENAULT a v dílnách STCRP byla na něj vyrobena karoserie otevřeného vyhlídkového autobusu, to vše na objednávku pařížské cestovní kanceláře Elisées Union. S výjimkou válečných let sloužil tento autobus až do roku 1958, kdy byl odstaven a nahrazen moderním typem. Po téměř čtyřiceti letech došlo k celkové renovaci vozu, která trvala necelé dva roky a autobus je dnes opět užíván. Samozřejmě ne v normálním provozu, ale je nasazován na historické jízdy o svátcích a různých výročích, rovněž je pronajímán i s řidičem na svatby a podobné akce.

K1024_P1010006.JPG
K1024_P1010002.JPG
K1024_P1010007.JPG
K1024_P1010003.JPG
K1024_P1010001.JPG
K1024_P1010005.JPG
K1024_P1010008.JPG
K1024_P1010004.JPG
K1024_P1010015.JPG
K1024_P1010009.JPG
K1024_P1010010.JPG
K1024_P1010012.JPG
K1024_P1010013.JPG
K1024_P1010016.JPG
K1024_P1010014.JPG
K1024_P1010011.JPG

Autobus Renault TN6 C2 (1932)

Plošinový autobus Renault TN6 je nejznámějším z pařížských autobusů.
Stejně jako méně výkonný Renault TN4 byl i Renault TN6 objednán STCRP (Société des transports en commun de la region Paris - předchůdce předválečné RATP), aby nahradil Schneider typ H a H6.

Karoserie postavená STCRP

Pařížské autobusy dodává Renault v podobě motorizovaných podvozků. Za výrobu jejich karoserií ve svých dílnách odpovídá STCRP, což následně umožní snadnější údržbu.
Konstrukce autobusu je dřevěná, složená ze 3 druhů : jasan a dub na konstrukci, jilm na obložení interiéru. Vnější panely jsou vyrobeny z hliníku.
Tento konstrukční systém vysvětluje, proč je vnitřní uspořádání u všech modelů dosti podobné. Před válkou byly v pařížských autobusech ještě dvě pasažerské třídy.
Renault TN6 nabízí 33 míst k sezení a je poháněn šesti válcem o výkonu 67 koní.

Několik verzí

Následovaly 3 modely :
- TN6A : s otevřenou zadní plošinou v provozu do roku 1969.
- TN6C1 : pro předměstí, s uzavřenou karoserií a bočními dveřmi. Ovladač je zároveň přijímač.
- TN6C2 : se zvětšeným čelním sklem v provozu do roku 1969.
Po válce bylo 10 TN6A a 80 TN6C2 vybaveno dieselovými motory Panhard 4HL nebo Hispano Hercules.

Technický list :

Autobus Renault TN6 C2 pohání šestiválcový motor o objemu 7980 ccm, boční ventily, 4-ložisková kliková hřídel, vertikální karburátor Solex. 

Výkon 67 koní při 1 470 ot./min. Používá ternární .palivo, 1/3 benzínu, 1/3 alkoholu a 1/3 benzolu. Je spojen se 4 stupňovou nesynchronizovanou převodovkou.
Je vybaven dvoulamelovou suchou spojkou a 4 .

Pohon zadní nápravy přez Cardanovu hřídel.

Řízení.není posilováno.
Maximální rychlost je 40 km/h.
Délka: 9,50 m, šířka: 2,42 m, celková hmotnost 10,5 tuny.
Jeho kapacita je 50 míst, z toho 33 míst k sezení (17 v první třídě).

K1024_Voorzijde_van_een_Renault_TN,_Hoorn2.JPG
29645953972_85622f0686_b.jpg
14664334609_7c0b39d3c1_b.jpg
autobus-renault-tn6-c2-1934-850x539_430e9.jpg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma