- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

 

SOR CN 10,5 2010

Model : SOR CN 10,5 2010

Měřítko : 1:43

Materiál : Resin

Výrobce : Jiří Plodík

SOR.jpg
75-1.JPG
75-2.JPG
75-3.JPG
75-4.JPG
75-5.JPG
75-6.JPG
75-7.JPG
75-8.JPG

SOR CN 10,5

Meziměstský nízkopodlažní autobus SOR CN 10,5 je střední dvounápravový dvoudveřový autobus délky 10 750 mm určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v linkovém provozu. Tomu odpovídá rozmístění sedadel s prostorem pro dětský kočárek, nebo invalidní vozík pro přepravu tělesně postižených osob. Autobus pojme 35 sedících a 40 stojících osob. Je vybaven mechanickou převodovkou. Použitý motor je značky IVECO Tector NEF o výkonu 185 kW s emisní normou EURO V.

59464.jpeg
Žatec,_autobusové_nádraží,_AD_Podbořany_(01).jpg
107209573_149006353509126_3533048070566727174_n.jpg
Žatec,_autobusové_nádraží,_SOR_CN_10,5_BusLine.jpg

Společnost SOR Libchavy spol. s.r.o.

SOR Libchavy spol. s.r.o. je český výrobce trolejbusů a autobusů pro městskou, meziměstskou a turistickou dopravu. Sídlí v Dolních Libchavách u Ústí nad Orlicí. Zkratka SOR pochází z původního názvu podniku před privatizací : „Sdružení opravárenství a rozvoje“.

Výrobu autobusů zde zavedl Jaroslav Trnka, bývalý ředitel Karosy Vysoké Mýto, a jeho tým.

Společnost vznikla v roce 1991 s podnikatelským záměrem zabývat se vývojem, výrobou, prodejem a servisem malých autobusů. Vedení společnosti se rozhodlo pro vývoj 7,5 metru dlouhého autobusu, který by používal karoserii i podvozek vlastní konstrukce a hnací agregáty od renomovaných světových výrobců. Vývojové práce byly zahájeny koncem roku 1992 a již koncem roku 1993 vyjel první prototyp s motorem Perkins a samočinnou převodovkou Voith. Postupem času se společnost vyvinula v moderní automobilku s širokou nabídkou výrobkového portfolia.

SOR se zaměřuje na výrobu autobusů s akcentem na levný provoz, určených nejen pro tuzemské odběratele, ale i trhy zemí Evropské unie či bývalého východního bloku. Autobusy SOR jezdí na Slovensku, v Polsku, Nizozemí, Srbsku, Lucembursku, Rusku, Dánsku, Německu, Estonsku, Litvě, Lotyšsku, Ukrajině, Chorvatsku, Belgii, Bulharsku, ale i například na Faerských ostrovech. SOR dodává široký sortiment různých délek vozidel. Původní sedmi a půl metrové vozy již nejsou v nabídce, v současnosti jsou nabízeny standardní vozy o délkách 8,5, 9,5, 10,5, 11, 12, 12,5 metrů a článkové o délce 18,75 metrů. Postupně začaly být vyráběny i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), elektrobusy a trolejbusy. Experimentálně byly postaveny i dva autobusy s hybridním pohonem.

SOR Libchavy spol. s r.o.
Dolní Libchavy 48
561 16 Libchavy
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky