- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

 

AUTOKAR TATRA 24/58 1938

Model : AUTOKAR TATRA 24/58 1938

Měřítko : 1:43

Materiál : Resin

Výrobce : Jiří Plodík

TATRA.jpg

Prosím o strpení, model bude ještě ve výrobě.

Děkuji.

FOTOGRAFIE MODELU JSOU POUZE ILUSTRAČNÍ !

tatra-24-58-77763808.jpeg
tatra-24-58-77763723.jpeg
tatra-24-58-77763755.jpeg
tatra-24-58-77763774.jpeg

AUTOBUSY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY, které spadaly pod ELEKTRICKÉ PODNIKY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY, měly v roce 1938 ve své evidenci mimo normálních linkových autobusů (18 linek o celkové délce 142 km., v počtu 131 autobusů) také autokarové vozy. ŠKODA 550 1x, ŠKODA 506 2x, PRAGA TO 2x a konečně TATRA 24/58 2x.

Společnost BOHEMIA, vozovka a strojírna, s.r.o. z České Lípy vyrobila v letech 1937 a 1938 pro hlavní město Prahu dva luxusní autokary na podvozku TATRA T 24/58. Tyto autokary byly určeny pro okružní vyhlídkové jízdy Prahou na trase : NÁMĚSTÍ REPUBLIKY - HRADČANY - MALÁ STRANA - NÁRODNÍ DIVADLO - NÁMĚSTÍ MÍRU - VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ - NÁMĚSTÍ REPUBLIKY.

Nás zajímá druhý autokar, dodaný v roce 1938. Od prvního autokaru z roku 1937 se lišil menšími změnami na masce chladiče, hlavně ale prosklením bočních zaoblených částí střechy.

Některé údaje o autokaru TATRA 24/58 :

VÝROBCE : Závody RINGHOFFER - TATRA, a.s. Praha Smíchov.

KAROSERIE : BOHEMIA, vozovka a strojírna, s.r.o., Česká Lípa

MOTOR  : Zapalování - SCINTILLA GN6 Sc
.............. : Dynamo - SCINTILLA 400W-12V
.............. : Spouštěč - SCINTILLA RA 3HP 12V
.............. : Výkon - 110k
.............. : Objem - 12214 cm3

OBSAH PALIVOVÝCH NÁDRŽÍ : 2x 150 litrů

MAX. OBSADITELNOST : 40 osob + řidič a průvodce

PRŮMĚR OTÁČENÍ : 20,4m

RUČNÍ BRZDA : mechanická na kardanovou hřídel

NOŽNÍ BRZDA : Devandre-Lockheed

Výroba autobusových karosérií v českolipské vagónce.

Výroba karosérií autobusů podle dochovaných archivních dokumentů sahá až do druhé poloviny 20. let 20. století, kdy se v České Lípě vyráběly karosérie autobusů značky Fross–Büssing určené pro Liberec.

Od 30. let se v českolipské vagónce začíná s výrobou karosérií na dvounápravové a třínápravové velké (autokary) a střední autobusy značky Tatra. Podvozky a motory se vyráběly v Kopřivnici.

V roce 1936 vagónka vyrobila karosérie autobusu typu Tatra 24/58 pro město Olomouc a dva luxusní autobusy stejného typu pro pražskou cestovní kancelář Lido.

Následně zde byly v letech 1937 a 1938 vyrobeny dva autobusy Tatra 24/58 pro Prahu. V tomto období byly také zhotoveny autobusy typu Tatra 24/91 a 27/64 pro Československé státní dráhy – ČSD (od roku 1927 až do roku 1939 provozovaly státní autobusovou přepravu) a pro Ostravu autobus Tatra 27 A nazývaný „Želva“.

K1024_IMG_20230417_145601.JPG
K1024_IMG_20230417_145619.JPG
05241busb.jpg
stary-prospekt-okruzni-jizdy-praha-autokar-autobus-tatra-24-58-ca-1938-124089076.jpeg
stary-prospekt-okruzni-jizdy-praha-autokar-autobus-tatra-24-58-ca-1938-124089072.jpeg
stary-prospekt-okruzni-jizdy-praha-autokar-autobus-tatra-24-58-ca-1938-124089075.jpeg
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky