- - - - - - - - - - - - - - - - MODELY HISTORICKÝCH AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ 1:43 A 1:72 - - - - - - - - - - - - - - - -
Hledat

Menu

Vytvořte si webové stránky

Projekt NetStranky.cz doporučuje

 

TATRA T-72 / PATERA ČSD 1937

Model : TATRA T-72 / ČSD 1937

Měřítko : 1:43

Materiál : Resin

Výrobce : AutoCult

TATRA.jpg
68-1.JPG
68-2.JPG
68-3.JPG
68-4.JPG
68-5.JPG
68-6.JPG
68-7.JPG
68-8.JPG

Během roku 1937 byly ČSD dodány čtyři autobusy Tatra 72. Na rozdíl od standardních automobilů Tatra 72 měly tyto autobusy již masku shodnou s nástupnickým typem Tatra 82.

A právě tato maska zmátla výrobce tohoto modelu, firmu AutoCult, která jej označila mylně jako typ TATRA 82. Přitom už na první pohled ihned poznáte, že podvozek patří předešlému typu TATRA 72.

Ptáte se jak? Naprosto jednoduše!

Typ TATRA 72 měl totiž kola přidělaná čtyřmi šrouby, zatím co větší a těžší typ 82 šrouby šesti. I na modelu od Autocult jsou jasně viditelné čtyři šrouby na uchycení kol, jedná se tedy o typ TATRA 72. Navíc byl typ 82 také mimo jiné videtelně delší.

Tatru 72 pohání plochý, vzduchem chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHV. Motor má zdvihový objem 1910 cm³ (vrtání válců 80 mm, zdvih 95 mm). Dosahuje nejvyšší výkon 22 kW (30 k) při 2650 ot./min. Palivovou směs připravuje karburátor Zenith 30T (U30) nebo Solex 30 BFVC. Umístění motoru je vpředu, nad přední nápravou.

Mazání je tlakové oběžné, se suchou klikovou skříní. Chlazení vzduchem je podpořeno ventilátorem umístěným na setrvačníku za motorem. Palivová nádrž má objem 45 l. Za motorem je umístěna suchá čtyřlamelová spojka. Za ní pak navazuje čtyřstupňová převodovka a dvoustupňová redukční převodovka ve skříni diferenciálů zadních náprav.

Elektrická soustava pracuje s napětím 12 V. Vůz je vybaven magnetovým zapalováním Bosch nebo Scintilla.

Základ podvozku tvoří ocelová páteřová roura, vpředu opatřená přírubou pro blok motoru a převodovky. Vzadu jsou dvě hnací nápravy s výkyvnými poloosami. Ty jsou na každé straně odpružené společným půleliptickým listovým pérem. Nepoháněná přední náprava má nezávislé zavěšení polonáprav, odpružených příčným půleliptickým listovým pérem. Poháněné zadní nápravy mají uzávěrky diferenciálů (první nebo obou náprav). Rozchod předních kol činí 1300 mm, zadních 1300 mm (s dvojmontáží 1692 mm). Rozvor náprav je 2200 mm (krátký) nebo 2900 mm (dlouhý) + 920 mm. Světlá výška pod nápravami je 220 mm.

Vůz je opatřen hydraulickými bubnovými brzdami systému Lockheed na všech kolech. Kola jsou osmnáctipalcová disková s pneumatikami rozměru 5,50×18“ nebo 6,50×20“.

K1024_t72_08.JPG
K1024_t72_09.JPG
 
© iva-rajm.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma